ماده تاریک
 
Nightside
 
 



دانشمندان بر این باورند که تنها حدود چهار درصد کیهان از ماده، به ریختی که ما می شناسیم،تشکیل شده است. 23 درصد کیهان را ماده تاریک تشکیل داده که دانشمندان آگاهی بسیار اندکی از آن دارند و 73 درصد باقی مانده را از انرژی تاریک شگفت انگیز تشکیل می دهد و تنها چیزی که در مورد اش می دانیم این اسن که وجود دارد.

ستاره شناسان تاثیرات دیگری را در کیهان مشاهده کرده اند که حتی از کشش بزرگ اسرارآمیز تر است!در دهه 1930 محاسبات ستاره شناس سوئیسی - آمریکایی فریتز زوبیکی نشان داد که حرکت کهکشان ها در خوشه بزرگ،بسیار پر شتاب است.به عبارت دیگر، به دلیل اینکه میان نوری که از یک ستاره گسیل می شود و جرم آن رابطه ای مستقیم وجود دارد،می توان مقدار ماده موجود در یک کهکشان را برآورد کرد، از این رو حرکت کهکشان ها  در مجموعه های کهکشانی  با مقدار ماده بدست آمده از این روش همخوانی نداشته،بنابراین باید این حرکات زیر تاثیر نیروی گرانش دیگری قرار داشته باشد.در واقع برسی هایاین ستاره شناس نخست اشاره به این مطلب است بیش از آنچه ما توانا به درک آن هستیم، ماده در کیهان وجود دارد. برابر بر آورد پژوهشگران، این ماده ناپیدا- که به دلیل آنکه هیچ نوری از آن منتشر نمی شود- دست کم 90 درصد جرک کیهان را تشکیل داده اند و شاید هم بیشتر.

اما به راستی این ماده تاریک چیست؟این پرسشی است که دانشمندان ستاره شناس و فیزیک دانان هنوز پاسخی برای آن پیدا نکرده اند. ماده تاریک ممکن است از ستارگان چنان کم نور که دیده نمی شوند یا از ستارگان مرده باشد .ستارگان نوترونی و یا شاید سیاه چاله ها. یا امکان دارد چیزی بسیار مرموز تر و ناهنجار تر از اینها باشد، ریختی ناشناس از ماده که از لحظات آغازین پیدایش کیهان برجای مانده است. با این که وجود ماده تاریک در جهان مهم و ضروری است اما هنوز دلایل محکمی و قعطی  مبنی بر وجود این ماده و سرشت آن به دست نیامده است.با این وجود،نظریه ماده تاریک به عنوان قابل قبول ترین نظریه برای توجیه انحراف در حرکت وضعی کهکشان ها است.


"دانشمند"



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 11 آبان 1390برچسب:, :: 19:1 :: توسط : walker

درباره وبلاگ
به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان Nightside و آدرس nightisde.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید